Kapadokya

Merhaba,

2-4 Şubat arasında Kapadokya’ya gittik. Normalde gezi yazılarımı gün gün, kronolojik olarak ve detaylı yazmayı seviyorum. Ancak Kapadokya gezimiz zaten 2 gün olduğundan konaklama, yemek ve gezi olarak gruplamak daha mantıklı geldi.

Konaklama:

Gitmeden bir sürü oteli inceleyip Ürgüp bölgesindeki Asuwari Suites’te kalmaya karar verdik. 3 no’lu suite’i seçtik. 8 tane odası var ve istediğinizi seçebiliyorsunuz. Fiyatları farklı farklı. Yukarıda 3 no’lu suiteimizin önündeyiz. Otelin avlusu çok tatlı dekore edilmişti.

Bu da yine otelin avlusunun yukarıdan genel görünümü.

Burası önündeki bahçesi. Kahvaltımızı ilk gün burda ikinci gün de yukarıda terasta yaptık.

Odamızın içi.

Böyle tatlı bir köşesi vardı, bitki çayı içip kitap okudum burda.

Bu bizim odamız değil, 2 no’lu suite’in bir kısmı. Ancak çok hoşuma gitti ve fotoğrafını çektim. Aynı zamanda burası Sezen Aksu’nun da odasıymış.

Akşamları da çok tatlıydı otelimiz.

İkinci günün kahvaltısı bu. İlk gün de aynıydı. Aşırı çeşit yok, belki 1 hafta bu kahvaltıyı yapsak sıkılırdık ama 2 gün için oldukça yeterli.

Bunlar da ilk gün gezimizden dönünce otel sahibi Baran Bey’in ikram ettiği kahvelerimiz.

Bu minnoş yine Baran Bey’in köpeği Luna. 3-4 aylık aşırı enerjik, çook tatlı bir can. Orada kaldığımız züre boyunca bol bol sevdik. Zaten sevilmeyi de çok seviyor.

Özetle biz otelimizden oldukça memnun kaldık.

Yemek: IMG_6372

İki gün de öğlen yemeğimizi çarşıdaki Zeytin’de yedik. Ev yemekleri ve ızgara yapan bi yer. Yediklerimizin fotoğrafını çekmedim. Ama zaten klasik ev yemekleri. Lezzetliydi. Öğlen yemekleri için tavsiye ederim. Zaten Ürgüp’te kalıyorsanız yolunuz da mutlaka düşer.

İlk akşam yemeğimizi Ziggy’de yedik. Kapadokya’da beni hayal kırıklığına uğratan tel şey yemek ve şaraplar oldu. Çok beklentiyle gitmiştim ama umduğumu bulamadım. Ziggy şu yukarıda gördüğünüz şık ortama sahip, romantik tek restoran. Ama yemekleri ortalama ve altındaydı. Daha çok ortamı için gündüz gidip bir kadeh şarap içilebilir. Yemek için tavsiye etmem.

İkinci gün de Kolcuoğlu’na gittik. Şaraplarda istediğimizi bulamayınca alkolsüz ve sadece doyma amaçlı yemek yiyelim dedik. Burdaki yemekler daha lezzetliydi diyebilirim. Önden birkaç meze, ana yemek olarka da testi kebabı ve kuzu kaburga söyledik. Testi kebabının tadı bana çok ev yemeği gibi geldi. Kuzu kaburga ise güzeldi. Sonra da dondurmalı irmik helvası yedik. O kadar yedik içtik 87 tl hesap geldi. Ziggy daha pahalı bir yer tabii.

Gezmeler tozmalar:

Burası daha ziyade fotoğraflar olacak. Nerelerden olduğunu yazacağım altlarına:

IMG_6680Ürgüp.

Asmalı Konak. Aslnda bayağı küçük bir konakmış. Ben en çok şu salonunu sevdim.

Yukarıdaki fotoğrafların tamaım Ürgüp’ten. İlk gün o kısmı gezdik.

İkinci gün Ürgüp çarşısından kalkan minibüsle önce Göreme’ye gittik. Oradaki bir kaleye çıktık.

Sonra şu güzel güzergahtan geçerek Göreme gezimizi tamamladık.

Ardından Üçhisar’a geçtik ve öncelikle Üçhisar Kalesi’ne çıktık.

İnişte yine aklımdaki diğer otellerden olan Argos in Capaddocia’nın önünden geçerek Üçhisar’ı gezdik. Bu otel aynı zamanda Nuri Bilge Ceylan’ın Kış Uykusu’nun çekildiği yer.

Üçhisar Kalesinden inerken solda bir müzik sesi duyduk. Kale Konak diye bir cafe varmış. Sıcak şarap içer miyiz umuduyla gidip olmadığından salep içtik. Sahibi sıcak şarap yapıyorduk ama kimse içmiyordu, hepsini kendim içmekten midem ekşiyordu dedi.

Yine Kale Konak burası da.

Bu minnoş da Kale Konak’tan çıkarken bize bakıyor.

Aslında bir sürü fotoğraf çekmişim de fotoğrafa boğmak istemedim, en sevdiklerimi paylaştım. Sakinliğiyle, kar yağmışlığıyla, havanın hem ferah hem yumuşak oluşuyla, farklı coğrafyasıyla çok beğendiğim bir yer oldu Kapadokya.